کتابخانه ایران

به وبلاگ کتابخانه ایران خوش آمدید

کتابخانه ایران

به وبلاگ کتابخانه ایران خوش آمدید

نام کتاب : داستان کوتاه آب زندگی


نویسنده : صادق هدایت

ناشر : sokhan.com

زبان کتاب: پارسی

تعداد صفحه : ۱۱

قالب کتاب : PDF

توضیحات :

آب زندگی اثری از صادق هدایت می‌باشد. این داستان در مجموعه زنده به گور آمده که در سال ۱۳۰۹ به چاپ رسیده و بعد از آن تاریخ بارها تجدید چاپ شده است. به نظر می‌رسد که داستان آب زندگی در سال ۱۳۰۸ توسط صادق هدایت نوشته شده است.
سبک نگارشی داستان آب زندگی مانند قصه‌ی کودکان می‌باشد. شروع و پایان این داستان مانند تمامی قصه‌های کهن با یکی بود نبود شروع و با قصه‌ی ما به سر رسید به پایان می‌رسد.

گفت‌وگوها و سبک نوشتن مانند قصه‌ی کودکان می‌باشد اما در پس همین سبک نگارش چه پندهایی که نمی‌دهد و به گونه‌ای در طول داستان فریاد بیدار باش سر می‌دهد برای ما کرها و کورها، اما صد افسوس که ما در نکبت غوطه‌ور و برای حسینی کچل‌ها و برای حسنی قوزی‌ها مشغول بردگی می‌باشیم و گردن آن‌ها روز به روز کلفت تر می‌شود و ما بیشتر در نکبت فرو می‌رویم .از نکات جالب داستان‌های صادق هدایت این است که نسبت به گذشت زمان پیام خود و درون مایه‌اش را نه تنها ازدست نمی‌دهد بلکه نسبت به اوضاع و احوال اجتماعی کنونی ایران داستان‌های هدایت جلوه‌ی بیش‌تری از خود نشان می دهد ودر داستان آب زندگی این مطلب مشهود می‌با‌شد. در این زمان حسنی قوزی و حسینی کچل برای مردم ایران ملموس تر شده است.

دریافت
حجم: 133 کیلوبایت


سیدمبین میراقایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی